Dag 105: Beide Voeten Terug op de Grond Zetten - Deel 2

Als en wanneer ik zie dat ik de neiging heb om te luisteren naar iets/iemand dat ik ervaar/interpreteer als 'meer dan'/'sterker dan' mij en enkel en alleen omdat ik dat iets/iemand ervaar als 'meer dan'/'sterker dan' mij - dan stop ik, dan adem ik - ik realiseer mij dat ik mijzelf heb afgescheiden van dit iets of iemand door mijzelf er mee te vergelijken en mijzelf te beoordelen als 'minder dan' of 'zwakker' en dus, ik verbind mijzelf ertoe om niet langer te participeren in die perceptie, maar in de plaats daarvan, ga kijken hoe ik de kwaliteit die ik zie in dat iets/iemand anders in mijzelf kan ontwikkelen/aanvaarden - zodat ik een en gelijk kan staan met dat iets of iemand en niet langer kan gemanipuleerd worden door een perceptie of ervaring van 'minder zijn'/'zwakker zijn'.

Als en wanneer ik zie dat ik iets dat ik zie/hoor/voel/ruik interpreteer in, als en door mijn geest als zijnde een 'teken' - dan stop ik, dan adem ik - ik realiseer mij dat ik slechts een zelf-verzonnen boodschap aan dit iets of iemand aan het toeschrijven ben zodat het plots een be-teken-is krijgt, maar dat die boodschap er oorspronkelijk niet was - en dus, dat ik eigenlijk aan het zoeken ben voor confirmatie en validatie buiten mijzelf van wat ik zelf wil doen - om zo enkel te horen en zien wat ik wil horen en zien - en dus, ik verbind mijzelf ertoe om de interpretatie en hersenspinsels te stoppen en mijzelf terug in mijn lichaam te ademen en op een rechtstreekse manier met mijn omgeving te interageren.

Als en wanneer ik zie dat ik aan het deelnemen ben in een attitude of gedachten in de aard van 'ik kan mijn eigen beslissingen niet maken' - dan stop ik, dan adem ik - ik realiseer mij dat de onderliggende reden is dat ik mijn eigen beslissingen niet wil maken omdat ik schrik heb om iets verkeerds te doen en schrik heb om door de gevolgen van de beslissing heen te moeten lopen - en dus, ik verbind mijzelf ertoe om mijzelf te omarmen en mijzelf te herinneren aan het feit dat, wat er ook gebeurt - ik ben hier voor mijzelf en ik zal mijzelf ondersteunen en assisteren - vandaar stel ik vast of ik voldoende informatie heb om een beslissing te maken die alle punten in overweging neemt en als dit niet het geval is, dan vraag ik voor raad aan iemand die met zulke beslissingen ervaring heeft, zodat, eenmaal ik al de nodige informatie ter hande heb, een geinformeerde beslissing maak waar ik achter sta.

Als en wanneer ik zie dat, als mijn regels laat zijn, ik meteen veronderstel dat ik misschien zwanger ben - dan stop ik, dan adem ik - ik realiseer mij dat ik de tijd probeer voorop te lopen en een voorbarige conclusie probeer te trekken - en dus, ik verbind mijzelf ertoe om mijzelf te vertragen in en als mijzelf en in te zien dat het enige dat dit betekent is dat mijn regels er nog niet zijn, en om geduldig af te wachten wat er gebeurt in de komende dagen/weken voordat ik begin te overwegen of ik al dan niet zwanger ben/zou kunnen zijn.
Enhanced by Zemanta

0 comments: